nie mylolilolie fish..klik.klik.ntuk bg fish makan :)

Thursday, November 22, 2012

WEIGHT LOSS TIPS

hye guys 
hari nie tengah2 yaya buad "paper cutting"
yaya terbaca satu part nie tip2 mengurangkan berat badan. so,yaya nak share dengan korang skali. jom kita pakat2 tengok k.
1.NEVER GIVE UP
dalam apa sekalipun benda yang kita usahakan, satu benda yang kita mesti pegang untuk berjaya ialah jangan pernah mengalah. dalam kes nak kurangkan berat badan nie, maybe susah pada mulanya tapi kalau kita yakin, you will achieve the results eventually. nothing is impossible rite? yang penting kita yakin!
2.START EATING HEALTHY
kurus kurus jugak tapi kesihatan harus diutamakan ok guys. apa guna kurus tapi sakit kan kan kan? korang sanggup? kalau yaya, memang tak laa. so,amalkan diet yang sehat tau. bagi yaya, tak perlu kot pil-pil kurus segala. amalkan cara pemakanan yang betol. confirm berhasil. hehe. walaupun agak sukar bagi sesetengah orang,apa salahnya kalau sesekali kita makan makanan kegemaran kita. just sebagai satu reward kalau target dah tercapai.
3.EXERCISE REGULARLY
exercise nie merupakan cara untuk mempercepatkan usaha untuk kurus. bagi yaya, kalau dah malas sangat nak exercise, ringankan tulang untuk buad keje2 rumah. contoh, sidai kain, sapu sampah, cuci kereta, iron baju dan macam2 lagi. tak salahkan sambil menyelam minum air bak kata orang. hehe
4.FIND THINGS TO MOTIVATE YOU
okay, kalau kita ada sesuatu or someone yang mendorong kita untuk keep doing, yes you will keep do it. am i rite? macam kes yaya, yaya nak tambah berat badan sebab buah hati yaya cakap yaya lagi cantik kalau gemuk sikit. so,i will work for it! hehe. sayang punya pasal. tak rugi pun kalau yaya gemuk skit kan.

so, itulah serba skit yang yaya dapat kongsikan hari nie. 


sudah baca kalau suka rajin-rajin lar click button LIKE

No comments: